Vacature Dorpsraad.

Denk met ons mee! Nieuwe leden voor de dorpsraad gezocht.

Dag inwoners Nibbixwoud.

We zijn op zoek naar mensen die de Dorpsraad van Nibbixwoud willen versterken. Wij zijn een klankbord voor alle bewoners van Nibbixwoud en komen op voor de collectieve belangen van ons mooie Nibbixwoud. Gevraagd en ongevraagd geven wij advies aan het gemeentebestuur, de medewerkers van de gemeente Medenblik en andere organisaties. De Dorpsraad is een onafhankelijke partij zonder politieke belangen en fungeert als laagdrempelige schakel tussen inwoner en gemeente. De Dorpsraad wilt de inwoners stimuleren, activeren en faciliteren bij acties die een bijdrage leveren aan de leefbaarheid én veiligheid van ons dorp. De Dorpsraad zet zich in voor jong en oud en voor grote en kleine zaken.

De laatste jaren zijn er veel onderwerpen de revue gepasseerd die voor Nibbixwoud gevolgen hebben. Denk hierbij aan bijvoorbeeld woningbouw, duurzaamheid, zorgvoorzieningen, natuur, recreatie, cultuur, sport, onderwijs, speelvoorzieningen, windturbines .Om de eerder genoemde ontwikkelingen goed te kunnen oppakken en de algemene belangen voor Nibbixwoud te kunnen blijven behartigen, hebben we handjes nodig. Zonder versterking kunnen wij helaas niet overal op inspringen en moeten we mogelijk keuzes gaan maken. Daarom zijn we op zoek naar nieuwe dorpsgenoten om de huidige club te versterken.

Heb je interesse of vind je het leuk om eens een interne dorpsraadvergadering aan te sluiten? Op . www.dorpsraadnibbixwoud.nl vindt je onze contactgegevens. Schroom niet om ons te mailen, bellen, appen of bezoek eens onze openbare dorpsraadvergadering .

De Dorpsraad.